#stămacasă și ne Dezvoltăm Durabil

Dezvoltarea Durabilă este dezvoltarea care urmăreşte satisfacerea nevoilor prezentului, fără a compromite posibilităţile generaţiilor viitoare de a-şi satisface propriile nevoi.

În contextul în care petrecem mult timp în casă, vă propunem câteva activități care pot fi făcute cu patrula din sfera Educației pentru Dezvoltare Durabilă.

Ele ajută în a păstra legătura cu cercetașii și diminuarea distanțării între ei, întărind principiul că ești cercetaș în orice împrejurare, iar lucrurile merg mai departe.

Totodată, să nu uităm că una dintre problemele cu care se confruntă omenirea este degradarea Planetei și că este și responsabilitatea noastră să o protejăm.

Să vedem ce avem la îndemână:

Varianta 1

Habitat for Humanity Romania a dezvoltat un proiect pe obiectivul de Dezvoltare 11 (Orașe și Comunități Durabile) în care copiii și tinerii vor învăța despre condițiile de locuire într-o așezare informală din Africa de Sud, despre provocările majore legate de locuire și despre cum ne putem implica.

În acest sens, la nivelul ONCR au fost formați 7 lideri și voluntari care pot susține sesiunile online. Centrele Locale interesate să-și înscrie patrulele, pot trimite un email cu numărul de cercetași interesați și perioada în care se pot întruni, la dezvoltare.durabila@scout.ro

Varianta 2

Punem la dispoziția Centrelor Locale un set de materiale didactice și fișe de activități, create de către cei de la Recicleta pentru profesori, dar care se pot folosi și la cercetași. Fișele de activitate sunt foarte bine detaliate și structurate și conțin materiale interactive precum planșe, cântecele, afișe. Cercetașii învață Cântecelul Reciclării.

Link-ul pentru fișele de activitate pe cele 3 ramuri (lupișori, temerari, eXploratori) îl găsiți aici

Dacă sunt întrebări pe care liderii le au despre Dezvoltarea Durabilă și Obiectivele acesteia pentru a fi mai pregătiți privind înțelegerea/ aplicarea fișelor de activitate ne pot scrie la dezvoltare.durabila@scout.ro, iar noi putem veni în ajutor cu răspunsuri și sugestii care să-i ajute să le aplice în activitățile cu cercetașii. Evident că vă așteptăm să fiți primii la următoarea strigare de stagiu de Introducere în Educație pentru Dezvoltare Durabilă.

Varianta 3

Vă reamintim de culegerea de activități de mediu WSEP (Programul Mondial Cercetășesc de Mediu) care se găsește pe membri.scout.ro (Fișirere/ Cercetașii României/ Dezvoltare Durabilă) și în care, pe lângă faptul că puteți găsi activități pe toate ramurile de vârstă, cercetașii pot obține și badge-uri pentru progresul lor și contribuția adusă în protejarea mediului.

Varianta 4

Cum să îi învățăm pe cercetași, dar în același timp nici să nu îi expunem prea mult în fața unui ecran? 

  • Spune informația ca pe o poveste, înregistreaz-o și lasă-i să asculte acasă în liniște. 
  • Dă-le teme de reflecție despre protejarea mediului. Ei îți vor răspunde la ce s-au gândit tot printr-o înregistrare.
  • Trimite-le povești, cântecele.
  • Dă-le provocări pe care să le facă acasă și să arate dovada doar printr-o poză. Exemplu de provocări:
    • Întreab-o pe mama ta cum se numesc plantele din casă. Udă-le tu regulat. Astfel ai grijă de ființele cele mai apropiate ție, dar și contribui mai mult la treburile din casă, apreciind munca părinților tăi.
    • Ordonează camera ta și setează-ți un program zilnic care să includă: minimum 30 de minute de sport, o faptă bună față de părinții tăi, o treabă casnică (fie că o ajuți pe mama, fie că îl ajuți pe tata).
    • Sortează gunoiul în casă și învață-ți familia de ce e bine să faci asta.

Atenție însă la cantitatea de activități pe care le faceți în online, întrucât în această perioadă copiii sunt foarte mult expuși la a petrece timpul în fața unui ecran, fie că este vorba de ore la școală, teme pentru la școală (multe sunt făcute tot pe calculator), poate întâlniri cu amicii și în cele din urmă activități la cercetași. De aceea, vă sugerăm să parcurgeți complet toate variantele pe care noi le propunem și să alegeți (sau să actualizați în cazul în care se poate). 

De exemplu: Cercetașii creează containere (improvizate) pentru sortarea deșeului pentru locuința lor (sau pentru scara de bloc) și desenează singuri afișe pentru cele 4 mari categorii (hârtie și carton; plastic și metal; sticlă; menajer) și ajută întreaga familie să observe și să sorteze gunoiul. Astfel, ei sunt puși să facă ceva practic și util chiar în casă.

În aceste momente este necesar să fim activi și să avem grijă de sănătatea noastră pe toate planurile, să fim precauți cât de mult ne transpunem în viața virtuală pentru a acoperi activitățile pe care le facem în mod obișnuit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *